Ahad, 9 Februari 2014

Tidak Hadir ke Sekolah



Soalan: Kamu tidak dapat hadir ke sekolah kerana terpaksa mengikut ibu bapa kamu menghantar abang kamu mendaftarkan diri di universiti. Tulis sepucuk surat kepada guru kelas kamu untuk memaklumkan perkara tersebut.


Nur Amira Farhana binti Amir,
No. 12, Jalan Pine 3,
Taman Pine,
27000 Jerantut,
Pahang.

_______________________________________________________________________

Guru Kelas 6 Sejahtera,
Sekolah Kebangsaan Temin,
27000 Jerantut,
Pahang.                                                                                 5 MEI 2014.

Cikgu,

Tidak Hadir ke Sekolah

Merujuk perkara di atas, saya Nur Amira Farhana binti Amir dari kelas 6 Sejahtera ingin memaklumkan bahawa saya tidak dapat hadir ke sekolah selama tiga hari iaitu dari 6 Mei hingga 8 Mei 2014.

2.   Untuk makluman cikgu, saya terpaksa mengikut ibu bapa saya ke Kedah untuk menghantar abang saya ke Universiti Utara Malaysia. Abang saya mendaftar kemasukannya ke university tersebut pada 7 Mei 2014. Dia akan mengikuti pengajian di peringkat ijazah dalam bidang perakaunan selama empat tahun.

3.   Saya mengikut ibu dan bapa saya ke Kedah kerana tiada orang yang akan menjaga saya di rumah sepanjang ketiadaan ibu dan bapa saya. Demi keselamatan, ibu bapa saya membawa saya bersama-sama.

4.   Tentang pelajaran saya, usahlah cikgu bimbang kerana saya ada membawa beberapa buah buku rujukan untuk dibaca sepanjang saya berada di sana. Saya juga berjanji akan menyiapkan segala kerja rumah yang diberikan oleh cikgu walaupun saya tidak hadir ke sekolah. Saya akan bertanyakan perkara tersebut kepada kawan-kawan saya di sekolah.

5.   Saya akan kembali semula ke sekolah pada 9 Mei 2014. Saya berharap agar perkara ini dalam pengetahuan cikgu. Segala kerjasama dan keprihatinan cikgu saya dahului dengan ucapan ribuan terima kasih.

Sekian, terima kasih.


Yang benar,

Amira
(NUR AMIRA FARHANA BINTI AMIR)
Murid 6 Sejahtera

1 ulasan: